
(EN) Climate Camp 2008 started last monday and is located near Kingsnorth, a coal-fired power station that pumps 10 million tonnes of carbon dioxide into the atmosphere every year. The organizers chose this location ‘cos while the current power station is scheduled to be knocked down, owners plan to build a brand new coal-fired plant in same place. On Saturday August 9th, the climate camp will go beyond talk and in a mass action will shut down Kingsnorth.
At the beginning of July they distributed 30.000 copies of an inspiring freepress describing the politics or radical climate camp activism and the plan for the forthcoming week. There is also a nice hand-drawn map of the camp.
When a climate camp in Italy that recently inaugurated a new coal power plant?
(IT) Lunedì scorso è iniziato il Climate Camp 2008, posizionato proprio vicino a Kingsnorth una centrale a carbone che pompa nell’atmosfera 10 milioni di tonnellate di CO2 all’anno. Gli organizzatori hanno scelto questo luogo perchè la centrale attiva ora verrà presto smantellata per ricostruirne un’altra nonostante le emergenze di riscaldamento globale. Il 9 agosto è proprio in programma un’azione di massa che partirà dal campo per chiudere la centrale.
All’inizio di luglio, per lanciare il camp, è stato distribuito in 30mila copie un freepress in cui si racconta che tipo di politica di attivismo radicale sul clima si sarebbe messa in atto nella settimana di agosto e in cui troviamo una bella mappa disegnata a mano di come si configurerà il campo.
A quando un climate camp in Italia, che recentemente ha visto l’inagurazione di una nuova centrale a carbone?
—————–
UPDATE! (8/8/2008)
The replica of the Kingsnorth coal-fired power station has been occupied by one inch tall climate change campaigners at the Legoland park in Windsor (UK)!
La replica fatta con i mattoncini lego della centrale a carbone di Kingsnorth è stata occupata da attivisti di 3 cm al parco di Legoland a Windsor (UK)!